Witaminy- które należy stosować?

Witaminy- które należy stosować?

Na rynku znajduje się wiele suplementów diety, które zawierają witaminy. Jednak witamin jest tyle, że ciężko byłoby wszystkie z nich zażywać w postaci tabletek, bo niedługo musielibyśmy połykać ich całą garść. Nie wszystkie witaminy są nam potrzebne w danym okresie w ciągu roku lub etapie życia, na którym się znajdujemy. Zanim więc sięgniesz po jakiś suplement, dobrze się zastanów, czy jest on Ci rzeczywiście potrzebny.

Witaminy jak wiadomo są dla nas niezbędne. Wpływają one na prawidłową pracę organizmu i regulują zachodzące w nim procesy. Jeśli więc chcemy się cieszyć dobrym zdrowiem, należy przede wszystkim odpowiednio się odżywiać. Znajdują się one bowiem w jedzeniu- najczęściej warzywach i owocach, ale też i innych produktach spożywczych. Jednak nie zawsze dostarczymy ich w pożywieniu w ilościach takich, jakie są nam akurat potrzebne. Co więcej, obecnie wiele osób nie ma czasu na przemyślane komponowanie posiłków. Towarzyszy nam pośpiech, stres i cierpi na tym nasza dieta. Powinniśmy się starać znaleźć czas na spokojny, zbilansowany posiłek, ale nie zawsze nam się to udaje. Wówczas na pomoc przychodzi suplementacja, a szczegółnie dużą popularnością cieszą się zestawy witamin i minerałów, chociaż należy pamiętać, że w pełni nie zastąpią one zbilansowanej diety.

Witamina C

Nie tylko w okresie przeziębienia powinniśmy po nią sięgać. Witamina C jest lekiem niemal na wszystko. Odkryto nawet jej działanie antynowotworowe. U pacjentów z rakiem, zmniejsza ona skutki uboczne przyjmowania wielu leków. Poza tym jest znanym antyoksydantem, czyli hamuje starzenie się komórek. Witamina C wzmacnia także naczynia krwionośne, więc wspomaga układ krążenia. Ta witamina stanowi również ważną substancję w procesie produkcji kolagenu, a ten jak wiadomo jest bardzo ważny zarówno dla naszej skóry, jak i stawów. Zazwyczaj jednak dostarczamy w diecie jej odpowiednie ilości i nie ma potrzeby dodatkowej suplementacji. Zalecana jest ona palaczom lub małym dzieciom, u których może się pojawić niedobór witaminy C. 

Witamina D

Witamina D pochodzi głównie ze słońca. To ono stymuluje wytwarzanie jej w naszej skórze. Jednak w okresie jesienno-zimowym warto zacząć się suplementować, bo niestety słońca jest jak na lekarstwo. To witaminy D witaminą najczęściej mamy niedobory w zimie. Jest ona bardzo ważnym budulcem kości i zębów, ale też odpowiada za zdrowie układu krwionośnego i wzmacnia ochronę przed infekcjami. Witamina D często łączona jest także z innymi witaminami i pierwiastkami, które wpływają dobroczynnie na organizm. Ranking najlepszych suplementów diety znajduje się na stronie www.ranking-suplementow.com.pl.

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B są zaś odpowiedzialne za właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego, utrzymanie prawidłowego metabolizmu energetycznego oraz utrzymanie sprawności umysłowej. Korzystnie wpływają one również na układ odpornościowy, biorą udział w wytwarzaniu krwi czy też zmniejszają uczucie zmęczenia. Każda z witamin B jest bardzo ważna dla organizmu. Aby dostarczyć je w odpowiedniej ilości, najlepiej postawić na suplement diety określany mianem witaminy B complex, w którym znajdują się witaminy z grupy B w dostosowanej do naszego organizmu dawce.

Komentarze (0)
Dodaj Swój komentarz
Twoja ocena ogólna: